آموزش آشپزی

ساخت وبلاگ

با گوشت چرخ کرده می توان غذاهای مختلفی تهیه کرد. می توان انواع خورشت ها، ماکارونی، غذاهای کبابی، کتلت و ... را با گوشت چرخ کرده تهیه کرد. مزیت اصلی استفاده از گوشت چرخکرده در مقایسه با گوشت های یخ زده، سرعت پخت سریع تر این گوشت است که آشپزی را سریع تر و راحت تر خواهد کرد. یکی از غذاهای خوشمزه ای که می توانید با گوشت چرخکرده درست کنید، کباب چوبی با گوشت چرخ کرده است. این غذا را می توانید همراه با برنج در ناهار یا با نان در هنگام شام میل کنید. در این آموزش آشپزی که از وبسایت پارسی دی گرفته شده قصد داریم تا طرز تهیه کباب چوبی با گوشت چرخ کرده در تابه را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

  • ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده (مخلوط گوشت گوسفند و گوساله)
  • یک عدد پیاز
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • یک حبه سیر
  • یک قاشق غذاخوری پودر نان خشک
  • یک قاشق غذاخوری جعفری
  • یک عدد تخم مرغ

 

دستور پخت کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

 

طرز تهیه کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

مرحله ۱

ابتدا یک عد پیاز را با آب شسته و با چاقو پوست می کنیم. سپس با رنده ریز پیاز را رنده می کنیم. آب پیاز را دور می ریزیم، زیرا باعث وا رفتن کباب می شود. پیاز رنده شده را در داخل یک ظرف می ریزیم.

 

مرحله ۲

اکنون ۴۰۰ گرم گوشت چرخکرده را با پیاز رنده شده ترکیب می کنیم. این مواد را به خوبی با دست ورز می دهیم تا ترکیب شوند.

 

مرحله ۳

در این مرحله یک حبه سیر را رنده کرده یا له می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. نمک و فلفل و زردچوبه را به مقدار کافی به گوشت اضافه می کنیم. کمی نان خشک یا پودر نان و یک عدد تخم مرغ را نیز به این مواد اضافه می کنیم. مواد را با دست به خوبی ورز می دهیم تا با هم ترکیب شوند. سپس به حالت ضربه ای این مواد را چندین مرتبه به دیواره ظرف می کوبیم تا گوشت کبابی منسجم و کشدار شود. روی ظرف حاوی مایه کباب را با سلفون پوشانده و مایه کباب را به مدت یک ساعت در داخل یخچال استراحت می دهیم.

 

مرحله ۴

سیخ های چوبی کباب را به مدت نیم ساعت در داخل آب ولرم خیس می کنیم تا سیخ ها در هنگام پخت نسوزند و گوشت کبابی سفت نشود. اکنون مایه گوشت را از یخچال بیرون آورده و به ۱۰ قسمت برابر تقسیم کرده و به شکل توپ تبدیل می کنیم.

 

مرحله ۵

یک کاسه آب در کنار گوشت قرار داده و دست خود را دائما نمدار می کنیم و توپ های گوشتی را ورز داده و به شکل یک سوسیس تبدیل می کنیم. سپس سیخ های چوبی را وسط این سوسیس های گوشتی فرو می کنیم.

 

مرحله ۶

اکنون یک ماهیتابه بزرگ را آماده کرده و در داخل آن روغن می ریزیم. ماهیتابه را بر روی شعله گاز قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس کباب ها را در داخل روغن قرار داده و با حرارت متوسط همه سمت های کباب را به خوبی سرخ می کنیم. قفط توجه کنید که کباب را بیش از حد سرخ نکنید، زیرا خشک می شود. هنگامی که کباب ها به خوبی سرخ شدند، آنها را از ماهیتابه بیرون آورده و در یک ظرف همراه با انواع سبزیجات سرو می کنیم.

آموزش آشپزی...
ما را در سایت آموزش آشپزی دنبال می کنید

برچسب : طرز تهیه کباب چوبی, نویسنده : متین amozeshashpazi بازدید : 326 تاريخ : دوشنبه 27 / 11 ساعت: 0:02

آش رشته از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین آش های ایرانی است که قدمتی طولانی دارد. در ایران بیش از ۴۰۰ نوع آش وجود دارد و در این میان معروف ترین آش، همین آش رشته است. در اغلب مناسبت ها از جمله ماه رمضان و ماه محرم آش رشته به عنوان نذری تهیه می شود. در این دستور پخت که از وبسایت آموزش آشپزی پارسی دی آورده ایم سعی داریم تا طرز تهیه آش رشته نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر را توضیح دهیم تا بتوانید در مراسم عزاداری و به عنوان نذری تهیه نمایید.

مواد لازم برای تهیه آش رشته نذری برای ۱۰۰ نفر

  • یک کیلوگرم نخود
  • دو کیلوگرم لوبیا چیتی
  • سه کیلوگرم عدس
  • یک کیلوگرم ماش
  • ده کیلوگرم سبزی آش
  • دو کیلوگرم پیاز داغ
  • دو کیلوگرم سیرداغ
  • ده کیلوگرم رشته آش
  • یک کیلوگرم کشک
  • نیم کیلوگرم آرد
  • نیم کیلوگرم نعناع
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

دستور پخت آش رشته نذری خوشمزه برای 100 نفر

طرز تهیه آش رشته نذری مجلسی

مرحله ۱

برای درست کردن آش نذری حتما از شب قبل حبوبات را به طور جداگانه در آب خیس کنید و در این مدت ۲ تا ۳ مرتبه آب آن را عوض کنید.

 
 

مرحله ۲

یک دیگ را تا نیمه از آب پر کرده و بر روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. توجه کنید که ظرفی که برای تهیه آش رشته انتخاب می کنید، باید از حجم مواد اولیه تان بیشتر باشد. حرارتی که برای آش رشته در نظر گرفتید، باید تند و مستقیم باشد تا مانع از شل و آبکی شدن آش شود.

 
 

مرحله ۳

اکنون به آب در حال جوش حبوبات را اضافه کنید. پس از اضافه کردن حبوبات آب از حالت جوشیدن خارج می شود. بنابراین درب قابلمه را ببندید تا مجددا آب شروع به جوشیدن کند. توجه کنید که آب خیس خورده حبوبات را نباید به آش اضافه کنید. این کار باعث تیره شدن رنگ آش خواهد شد.

 
 

مرحله ۴

اکنون در یک ماهیتابه سرد ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن بریزید. کمی از پیازها، سیر سرخ شده و نعناع را به ظرف اضافه کرده و بقیه را برای تزئین نگه دارید. به این مخلوط آرد و ادویه نیز اضافه کنید.

 
 

مرحله ۵

به مدت دو دقیقه این مخلوط را بر روی حرارت هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

 
 

مرحله ۶

هنگامی که دیگ مجددا به جوش آمد، کمی نمک در آب ریخته و سپس سبزی آش را به آن اضافه کنید. نمک اضافه کردن قبل از سبزی آش مانع از رنگ پس دادن سبزی به آب آش می شود.

 
 

مرحله ۷

کمی از مواد موجود در ماهیتابه را نیز به دیگ اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی شعله حرارت دهید.

 
 

مرحله ۸

وقتی که آش کاملا جا افتاد، رشته آش را به آن اضافه کنید. برای پخت رشته آش ۲۰ دقیقه زمان کافی است.

 
 

مرحله ۹

اکنون آش رشته نذری خوشمزه آماده شده است و می توانید باقی مانده ترکیب آرد و پیازداغ را به آش رشته اضافه کنید و آن را از روی شعله گاز بردارید.

آموزش آشپزی...
ما را در سایت آموزش آشپزی دنبال می کنید

برچسب : طرز تهیه آش رشته نذری, نویسنده : متین amozeshashpazi بازدید : 356 تاريخ : يکشنبه 19 / 11 ساعت: 19:36

خورش خلال کرمانشاه یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران و استان کرمانشاه می باشد. این خورش خوشمزه که به خورش خلال نیز معروف است بسیار خوش طعم و لعاب می باشد. خورش خلال علاوه بر خوشمزگی که دارد بدلیل داشتن بادام از پروئتین زیادی برخودار است. ترکیب پروئتین بادام با پروئتین موجود در گوشت قرمز ارزش غذایی فوق العاده ای را دارد. برای اینکه خورش خلال را در منزل تهیه کنید قبلش حتما زرشک سیاه تهیه کنید تا به طعم و رنگ اصلی غذا نزدیک شوید. امروز طرز تهیه خورش خلال بادام کرمانشاهی را با هم یاد می گیریم.

مواد لازم برای تهیه خورش خلال کرمانشاهی

گوشت گوساله خرد شده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
بادام۱۰۰ گرم
رب۳ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
زرشک سیاه۳ ق غذا خوری
نمک و فلفل و ادویهبه مقدار لازم
چوب دارچینیک تکه
لیمو عمانی۲ عدد

طرز تهیه خورش خلال بادام کرمانشاهی

مرحله اول ( پخت گوشت )

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و داخل قابلمه تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. سپس گوشت گوسفندی را بهش اضافه می کنیم و با زردچوبه و فلفل سیاه تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس رب را اضافه کرده و چند دقیقه خوب تفت می دهیم تا رب خوش رنگ شود. پس از آن یک تکه چوپ دارچین به خورش خلال اضافه کرده و در آخر ۲ لیوان آب روی خورش ریخته و دربش را می گذاریم تا گوشت خوب بپزد.

مرحله دوم ( پخت خورش )

لیمو عمانی را از قبل سوراخ کرده و در آب ولرم می گذاریم تا تلخیش از بین برود. بعد از پخت گوشت لیمو عمانی را به خورش خلال اضافه کرده.

بادام ها را که از قبل با مقداری گلاب یا زعفران خیس خورده به خورش اضافه می کنیم.

زرشک سیاه را از قبل شسته به همراه کره و شکر خوب تفت می دهیم و به خورش اضافه می کنیم.

چوپ دارچین را از خورش در می آوریم.

در آخر نمک غذا را اندازه می کنیم و در اواخر پخت دو قاشق زعفران را به خورش اضافه کرده و با برنج کته نوش جان کنید.

فوت و فن های خورش خلال بادام کرمانشاهی

  • می توان از پودر دارچین نیز استفاده کرد ولی باعث تیره تر شدن خورش می شود.
  • زعفران را همیشه آخر پخت به خورش اضافه کنید تا عطر و بوش در خورش بماند.
  • این خورش در اصل با گوشت گوساله ریز تهیه می شود ولی می توان از گوشت گوسفندی استفاده کرد.
  • رب خورش را زیاد نزنید تا مزه رب به مواد قالب شود.
  • حتما لیمو عمانی ها را سوراخ کرده درون لیوان بگذارید تا تلخیش گرفته شود.
  • می توان در اواخر پخت پودر هل نیز به خورش اضافه کرد.
  • می توان از زرشک معمولی نیز بجای زرشک سیاه که قیمت بیشتری دارد استفاده شود.
  • گوشت خورش از گوشت قیمه ریز تر باشد.

منبع : آشمزی

آموزش آشپزی...
ما را در سایت آموزش آشپزی دنبال می کنید

برچسب : طرز تهیه خورش خلال بادام, نویسنده : متین amozeshashpazi بازدید : 321 تاريخ : سه شنبه 14 / 11 ساعت: 21:28

طرز تهیه کیک ماست خوشمزه و نکات مهم آن

تهیه کیک ماست خیلی خیلی آسونه و فقط نیاز به چند ماده ساده داره که معمولاً تو هر خونه ای پیدا میشه و به دلیل اینکه در کیک ماست از ماست استفاده میشه، علاوه بر بافت نرم و لطیف، عطر و بوی خیلی خاصی هم داره. پخت این کیک به هر کدبانویی در منزل پیشنهاد میشه. در این مطلب که از وب سایت پارسی دی گرفته شده با طرز تهیه کیک ماست خوشمزه آشنا میشوید.

مواد لازم برای تهیه کیک ماست

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • پوست لیموترش رنده شده ۱ قاشق چایخوری
  • آرد سفید الک شده ۲ پیمانه
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • ماست ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۴ قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه کیک ماست

دستور پخت کیک ماست مرحله به مرحله

 
مرحله ۱:

فر رو روی ۱۸۰ درجه روشن  کنید و کف قالب رو چرب و آرد پاشی کنید (با روغن جامد).

 
مرحله ۲:

تخم مرغ ها روداخل ظرف بریزین و با همزن دور کند بزنین تا باز بشن، سپس شکر و وانیل رو اضافه کنید و ۱۰ دقیقه با دور متوسط بزنین تا کاملا پفکی و کرم رنگ بشه.

 
مرحله ۳:

حالا ماست رو اضافه و مخلوط کنین و ۱ دقیقه بعد روغن مایع  و پوست لیموترش رنده شده رو اضافه کنید و مخلوط رو ۳۰ ثانیه بزنین و بعد همزن رو کنار بذارین و آرد و بکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط و کم کم به مایع اضافه کنید و مخلوط کنین . ۳۰ ثانیه باهمزن دورکند بزنین تا گلوله ای از آرد نمونه.

 
مرحله ۴:

ظرف حاوی مایع کیک ماست رو دوبار بکوبین روی میز تا حباب ها خارج بشن. البته این کار تو مزه نهایی کیک هیچ تاثیری نداره. حالا کیک رو داخل فر داغ ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بذارین تا روی کیک کاملا طلایی بشه.

دستور پخت کیک ماست

آموزش آشپزی...
ما را در سایت آموزش آشپزی دنبال می کنید

برچسب : طرز تهیه کیک ماست, نویسنده : متین amozeshashpazi بازدید : 439 تاريخ : چهارشنبه 8 / 11 ساعت: 21:33

طرز تهیه دوغ گازدار خوشمزه

مواد لازم:

  • ماست
  • آب
  • چند حبه قند

طرز تهيه:
برای این کار از ماست ترش استفاده می کنیم. اگر ترش نیست ماست را در ظرف سر بسته و به مدت 2 روز در بیرون یخچال نگهداری می کنیم وقتی ترشید ، ماست را آنقدر هم می زنیم تا کاملا براق شود آنگاه دو برابر ماست ، آب به آن اضافه می کنیم و به میزان دلخواه نمک هم اضافه می کنیم .
حال برای گازدار شدن دوغ کافیست دو حبه قند به آن اضافه کنیم ، سپس دوغ را به مدت یک ربع ساعت در ظرف سربسته ای کاملاً سربسته و محکم خوب هم میزنیم و بعد ظرف حاوی دوغ را در هوای آزاد به مدت یک هفته نگهداری می کنیم.
در آخر پس از آماده شدن ، می توانید به آن پودر موسیر اضافه کنید و یا از عرقیاتی مثل عرق نعناع یا شاهسپرن برای خوش طعم شدن آن استفاده کنید . به یاد داشته باشید هرگز بیش از حد از قند برای گازدار کردن دوغ استفاده نکنید.

 

آموزش آشپزی...
ما را در سایت آموزش آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : متین amozeshashpazi بازدید : 242 تاريخ : چهارشنبه 8 / 11 ساعت: 20:45

سوشی خوراکی برنجی در آشپزی ژاپنی است و آمیزه‌ای است از برنج پختهٔ ژاپنی با چاشنی سرکه، چندین گونه خوراک دریایی (بیشتر خام)، سبزیجات و تخم مرغ که به صورت سرد خورده می‌شود.

مواد لازم:

  • برنج 2 فنجان
  • آب 3 فنجان
  • سرکه 0.45 فنجان
  • شکر 0.5 فنجان
  • نمک 4 قاشق مرباخوری
  • جلبک دریایی 150 گرم
  • خردل 2 قاشق مرباخوری
  • خیار بدون پوست 1 عدد
  • اسفناج 100 گرم
  • گوشت بدون استخوان 100 گرم
  • زنجبیل 60 گرم
  • تخم مرغ 2 عدد

طرز تهیه سوشی
شما می توانید برای سهولت پیچیدن رولتها از صفحه حصیری برای زیر آن استفاده کنید , همچنین می توانید بجای جلبک به دلخواه از برگ مو یا اسفناج استفاده کنید.

در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این غذا برای 4 تا 6 نفر کافیست.

رولت سوشی را طی شش مرحله درست کنید:

مرحله 1: روی برنج آب ریخته و بمدت یک ساعت کنار بگذارید و آبکش کنید , برنج و 3 فنجان آ‘ را در قابلمه ای بجوشانید سپس شعله زیر آن را کم کرده تا با حرارت ملایم بدون اینکه درب آن را بگذارید بجوشد و آب آن بخار شود , پس از اینکه آب آن جذب شد درب قابلمه را گذاشته و شعله زیر آن را تا آنجا که ممکن است کم کنید و بمدت 5 دقیقه بپزید و بگذارید تا کمی خنک شود سپس مخلوط سرکه , شکر و نمک را به افزوده بهم بزنید , ورقه های جلبک را کمی تفت داده.

مرحله 2: از پهنای ورقه جلبک یک قطعه 4 سانتی متری مطابق تصویر ببرید , قسمت بزرگتر را وسط صفحه حصیری قرار داده و تکه 4 سانتی متری را وسط تکه بزرگتر بگذارید , این عمل سبب می شود تا هنگام پیچیدن ورقه محکم تر باشد.

مرحله 3: یک پنجم برنج را روی رشته جلبک پهن کرده و چهار سانتی متر لبه آن را مطابق تصویر خالی بگذارید, با انگشتانتان وسط آن را مطابق تصویر گود کنید و در صورتیکه برنجها خیلی چسبنده بودند انگشتانتان را با کمی یرکه مرطوب کنید.

مرحله 4: سس خردل را در قسمتی که گود کردید پخش کنید , مخلوط خیار , اسفناج و گوشت یا در صورت تمایل مخلوط زنجبیل و املت را وسط برنج قرار دهید.

مرحله 5: با کمک صفحه حصیری ورقه جلبک را محکم بپیچید.

مرحله 6: صفحه حصیری را برداشته و با چاقوی تیزی رولت را بصورت برشهای گرد 4 سانتی متری ببرید.

آموزش آشپزی...
ما را در سایت آموزش آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : متین amozeshashpazi بازدید : 223 تاريخ : سه شنبه 7 / 11 ساعت: 16:27

آب کرفس و لیمو یکی از بهترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا می باشد که بسیار مقوی بوده. کرفس گیاهی است که با آن هم می توانید غذاهای مختلف و نوشیدنی های گوناگون تهیه کنیم. آب کرفس و لیمو یکی از نوشیدنی ها بسیار خوب برای کاهش وزن است اگر در کنار ورزش کردن مصرف شود بسیار مفید است و خوردن آن به تنهایی بدون ورزش تاثیری در لاغری ندارد. سدیم پتاسیم موجود در آب کرفس و لیمو موجب تعادل مایعات در بدن می شود و سموم بدن را دفع می کند اما این نوشیدنی مقوی علاوه بر لاغری به دلیل داشتن ویتامین C نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است که در موقع سرماخوردگی می توانید یکی از بهترین نوشیدنی ها باشد تا شما زودتر درمان شوید اگر شما سنگ کیسه صفرا دارید خوردن آب کرفس و لیمو در روز به دفع سنگ نیز بسیار کمک می کند و همچنین برای رفع جوش های بدن نیز بسیار مفید است. اگر دوست دارید تاثیرات آب کرفس و لیمو را به صورت چمشگیر ببینید آن را هر روز صبح ناشتا میل کنید. امروز آب کرفس و لیمو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آب کرفس و لیمو

  • ساقه کرفس ۱ دسته
  • لیمو ترش ۱ عدد
  • آب ۱/۲ فنجان
  • یخ به مقدار لازم

مرحله اول : آماده سازی کرفس
ابتدا ساقه های کرفس را خرد کنید سپس برگ های کرفس را نیز پاک کنید و همراه با ساقه های کرفس خوب بشورید اجازه دهید ساقه های کرفس نیم ساعت داخل آب سرد بماند تا تمام کثیفی آن خارج شود سپس بگذارید داخل آبکش تا خشک شود.


مرحله دوم : آماده سازی لیمو
لیمو ترش را از وسط به دو نیم کرده و هسته آن را جدا کنید تا باعث تلخی لیمو نشود.


مرحله سوم : میکس مردن مواد
ساقه های کرفس را به همراه با چند برگ کرفس و لیمو ترش به همراه آب داخل میکسر یا مخلوط کن ریخته تا خوب پوره شوند وقتی به این مرحله رسید یخ را اضافه کنید و چند تا پالس دیگر بزنید تا یخ ها نیز پوره شوند تا نوشیدنی خنکی داشته باشید آب کرفس لیمو ما حاضر است آن ها را در لیوان ریخته و با برگ کرفس و برش لیمو تزئین کنید. نوش جان


نکات کلیدی در تهیه آب کرفس و لیمو
1. اگر طعم کرفس را زیاد دوست ندارید می توانید با ۱ عدد سیب این نوشیدنی را تهیه کنید.
2. افزودن چند برگ نعنا طعم فوق العاده ای به آب کرفس و لیمو می دهد.
3. اگر دوست ندارید آب کرفس و لیمو را تگرگی درست کنید یخ را حذف کنید.
4. می توانید ساقه های کرفس با آبمیوه گیری بزنید.
5. اگر بعد از مخلوط شدن هنوز آب کرفس زلال نبود می توانید از صافی رد کنید.

آموزش آشپزی...
ما را در سایت آموزش آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : متین amozeshashpazi بازدید : 235 تاريخ : يکشنبه 5 / 11 ساعت: 20:58

خورش ماهی یکی از انواع خورش های خوشمزه و محبوب ایرانی است که در دسته بندی غذاهای دریایی قرار میگیرد. این خورشت خوشمزه که اصالتا یک خورش جنوبی است شباهت زیادی به خورش قلیه ماهی دارد.

مواد لازم خورش ماهی برای ۴ نفر

  • ماهی متوسط ۴ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط ۲ عدد
  • رب خرما ۲ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل و ادویه ماهی به اندازه کافی
     

طرز تهیه خورشت ماهی
ابتدا ماهی ها را به خوبی پاک کنید سپس سر و دم ماهی را جدا کنید و ماهی ها را فیله کنید. در ادامه مقداری نمک و ادویه ماهی روی ماهی ها بپاشید و اجازه دهید چند دقیقه استراحت کنند تا نمک و ادویه به خورد ماهی برود.

پس از گذشت چند دقیقه یک تابه مناسب و جا دار روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد ماهی ها را در تابه بچینید تا سمت زیرین آنها سرخ شود سپس ماهی ها بر گردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

پس از اینکه سرخ کردن ماهی به پایان رسید آنها را کنار بگذارید. در مرحله بعدی پیازها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید.

سپس پیاز را تفت دهید تا نرم و شفاف شود. پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و ادویه ها یکدست شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب گوجه فرنگی سرخ شود.

در مرحله بعدی گوجه فرنگی ها را به صورت خیلی ریز خرد کنید سپس به همراه نصف لیوان آب به قابلمه اضافه کنید. چند دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا بیشتر آب موجود در قابلمه تبخیر شود و مواد شروع به روغن انداختن کنند.

پس از اینکه مواد روغن انداختند ماهی های سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید. در مرحله بعدی رب خرما را اضافه کنید. پس از اینکه رب خرما را اضافه کردید حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خورشت جا بیفتد سپس با برنج سرو کنید.

 

نکات پخت خورش ماهی

1. ماهی مناسب برای خورش

2. نکته مهم در تهیه خورش هایی مانند خورش ماهی که با ماهی طبخ می شوند این است که باید حتما از ماهی مناسب در این گونه خورش ها استفاده شود زیرا اگر از ماهی هایی که گوشتی نرم دارند استفاده شود گوشت ماهی در خورش له می شود.

3. برای تهیه خورش ماهی باید از گوشت ماهی های جنوب کشور که گوشتی سفت دارند استفاده شود. گوشت ماهی های شمال کشور اکثرا نرم است و برای پخت ماهی کباب مناسب تر است و برای تهیه خورش خیلی مناسب نیست.

4. استفاده از تمرهندی
شاید رب خرما در تمام مناطق کشور براحتی در دسترس نباشد ، در صورتی که رب خرما در دسترس ندارید می توانید برای بهتر شدن طعم خورش ماهی از تمرهندی استفاده کنید. برای این منظور  تمرهندی را با آب جوش رقیق کنید و به خورش اضافه کنید.

آموزش آشپزی...
ما را در سایت آموزش آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : متین amozeshashpazi بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 5 / 11 ساعت: 20:58